ČSOB

Č

ČSOB

Dôstojnosť a grácia, to najviac chýba ČSOB šotom. Zdá sa, že tvorcovia si zmýlili slovo “preskočiť” so slovom “vynechať”. Sú to slová s veľmi podobným významom a môžu byť ľahko zameniteľné. Ak ich chceme správne použiť, mali by sme si dať pozor. V reklame zaznie z komentára: “Môžete preskočiť, napríklad, splácanie hypotéjky.” Ľudia s citom pre jazyk ten nesúlad zaznamenajú. Slovo vynechať by tu bolo asi lepšie.

Celkové skóre z 10 bodov
0

Chápem, ale len do určitej miery, že slovo preskočiť, pri tomto použití, zaváňa bodrosťou, slangovosťou a nadhľadom. Toto machrovanie slovo vynechať neposkytne.

Prečo sa všetci vyhýbajú serióznosti a za každú cenu chcú byť in? Na dvoch miestach v reklame má slovo preskočiť aké-také opodstatnenie: A to na samom zaciatku a na konci. Na začiatku: “…je ako preskakovanie reklám.” a na konci “Už to môžete preskočiť.” – lepšie by ale bolo zastaviť, ale to by nefungoval geniálny čsob-skársky vtip.

Ak sa inotaje a náznaky pokladajú, vo svete štylizovaného textu, za diamanty, ČSOB sa zmohla na jediný inotaj v tom, že protagonistom reklamy je sova …múdra sova, ak mi rozumiete.

Z technicko-filmárskeho hľadiska je to štandartné – teda reklama je bez zvláštneho nápadu a prekvapenia. A pointou šotu je, ako ináč, biznis-replika. Nemuselo by tomu tak byť. Ak by sme pointu formálne upozadili, divák si ju aj tak všimne, je predsa odvysielaná v bloku reklám a podvedome ju divák očakáva …a navyše ho, chudáka aspoň neotrávime. Neurážajme svojich potencionálnych klientov! Písal som to už inde a budem sa teda opakovať: On len čaká na pokračovanie svojho filmu.

Ak budeme animáciu hodnotiť za akýsi špecifický rukopis, nejaký výrazový prostriedok, musíme povedať jedno, rozhodne sa nehodí, aby sa ním vyjadrovala banka., aj keby si zvolila, pre svoje reklamy za cieľovú skupinu batoľatá. Nepropagujete ľahko-múzové veci, ale produkty úspešnej a prestížnej banky.

Ohviezdičkujte reklamu a vyjadrite sa v komentároch.
Hlasovali: 0. Priemer: 0

Diskutujte aj neprihlásení