Lidl

L

Lidl

Červená farba zobúdza vášeň, lásku, energiu, chuť do jedla či silu. Ale aj agresivitu, sexualitu a impulzívnosť. V neposlednom rade provokuje a povzbudzuje násilie. Emócie sú často zlým radcom. V reklamách by sme mali voliť farby. ktoré nabádajú viac k rozumnosti, triezvosti a vecnosti. Alebo môže ísť o zámer …a tu o zámer – vyvolať spotrebiteľský ošiaľ – naozaj ide.

Celkové skóre z 10 bodov
0

Je to ako podprahové podnety. Aj použitie niektorých farieb by malo byť v reklamách zakázané. Reklamná agentúra sa zrejme chytila toho, že podľa marketérov červená vo všeobecnosti vzbudzuje chuť do jedla. Rozhodne červená nevzbudzuje chuť na nejakú prídavnú maškrtu ale skôr potencuje v nás chuť na bazálne jedlo. Červená podprahovo útočí na naše základné inštinkty.

Takže aj v tomto sa tvorcovia – myslitelia – trošku minuli cieľu. Použiť základnú farbu, ktorá v šote jednoznačne prevláda, červenú, je zlé a dokonca v tomto prípade nehumánne. Červená je taká dominantná, že i jej nariedenie inou farbou, trebars farbou s opačnými charakteristikami, je málo účinné.

Z hľadiska psychológie reklamy je dokonalá zelená farba, alebo modrá, ktoré sa však v tejto nenažratej reklame objavuje len krátko. Prebija ich červená. Podvodní a manipulátorskí tvorcovia vsunuli do svojho produktu aj zelenú farbu vo svojom prirodzenom nastavení vznešenosti, vkliatej do prírodných chumáčov zelene. To nijako neeliminovalo vplyv agresívnej červenej. Navyše zelená s krikľavou červenou dokopy priestor rozbíjajú a navodzujú málo žiadúcu disharmóniu. Zostáva len koncentrovaný klam, faloš a manipulácia. Sýto červenej farby je v prírode ako šafránu.

Niektorí autori teórie marketingu označujú červenú za potencionálneho podnecovateľa k impulzivite a to priamo (verte či neverte) k nakupovaniu čokolády. (Luc Dupont – 1001 reklamných tipov) Aktuálne tento sortiment už neradíme do impulzívneho spotrebiteľského koša. Dostávame sa do sortimentu racionálneho rodinného plánovania. Asi z dôvodu oslabenej ekonomiky . Ľudia dnes planujú aj tam, kde si kedysi bohato dopriavali. Obchod nikdy nerešpektoval slobodu spotrebiteľa. Biblia v poslednej knihe Zjavenie nehovorí o zničení nenávidených politikov, hrozí ale, čuduj sa svete, zničením obchodníkov.

K tomu všetkému chamtivý, neslušný a neláskavý text, ktorý herec v reklame líškavo odrieka, akoby bol postihnutý, a dobrá reklama je na svete. K tomuto zámeru neľútostne kontruje aj vtipno – nevtipný zbor zoradených ochutnávačov čokolády na pozadí vydieračskej červenej. Čo dnes reklamné agentúry nepovažujú za humor! Mám dobrú známu v jednom supermarkete. Počas korony, za dobu jeden a pol roka, klesol nákup cukroviniek až o niekoľko desiatok percent.

Až celkom dospejem a plne pochopím, že v reklamách je dôležité dosiahnúť harmóniu medzi reklamnou výpoveďou, literárnou náplňou a graficko-filmárskou výpoveďou …potom budem s istotou vedieť, že som dozrel. Nech mi je pripočítané k dobru, že reklamné agentúry so svojimi klientami mi to moc neuľahčujú.

Ohviezdičkujte reklamu a vyjadrite sa v komentároch.
Hlasovali: 0. Priemer: 0

Diskutujte aj neprihlásení