Všeobecná úverová banka

V

VŠEOBECNÁ ÚVEROVÁ BANKA

Naozaj neviem, kedy a ako sa to stalo, že sa VÚB zamilovala do Petry Polnišovej, súčasnej tváre jej mediálneho sveta. Nechcem a nebudem uberať z dôstojnosti tejto umelkyne, ale jej herecký výkon v reklamách VÚB je nezaujímavý. To chce osobný finančný plán. Buď svoj herecký prejav prehráva alebo nie je presvedčivá. To prehrávanie celkom chápem. Pri humoristoch je to nutnosť – tam je prehrávanie a nadsadzovanie prejavu súčasťou pointy vtipu. Mám kamoša, ktorý, keď si myslí, že povedal dačo vtipné, opakovane do mňa drgá a bolestivo ma picha pod rebrá, aby zdôraznil, aký je ainštain. (No šak si nechaj načiahnutým prstom silno ďobnúť pod rebrá.)

Celkové skóre z 10 bodov
0

Mediálnymi tvárami VÚB bol v minulosti kde-kto. Molnár, kuchár Korbelič, dokonca aj psík …ten záber bol obrovský. V neposlednom rade tiež youtuberi Zrebný s Frlajsom. Marketingoví odborníci siahli do influencerského prostredia a stavili na youtuberský svet. Ten počin sa mi páčil. Zjavne ale nepoznajú Youtube, inak by sa nepozerali pri výbere svojich tvári na divácku sledovanosť youtube-kanálu, ale na vysielaný kontent. Pri súčasnej všeobecnej devalvácii ľudského vkusu, je divácka sledovanosť skôr príťažou, než nejakou zmysluplnou prednosťou. Ľudí máme potencovať a nie ich utvrdzovať v zlých postojoch.

VÚB sa nakoniec vždy vráti k Petre Polnišovej, aj keď si sem-tam odskočí aj k iným. Polnišová to už s s ňou ťahá 6 rokov. Ten čas poriadne letí. Možno s vubkou zostarne.

Poďme k filmárskému pohľadu

Šoty sú násilne napasované na neepické a nudné produkty banky. Málokto dnes na reklamnom trhu chápe, že diváka čistá reklama a suchý bisnis-zámer nezaujíma – on len čaká na pokračovanie svojho filmu – a vy ste vlastne votrelci. Rozhodne teda musí ísť o kvalitnú, sprostredkovanú výpoveď štylizovaného, epického pohľadu. To si vyžaduje chochmes. Niekedy sa nestačím čudovať profesionálnej obhrúblosti autorov reklamných šotov, akým spôsobom sa biznis-tém zmocnia. Nie je ľahké stvoriť krátky, úderný príbeh s obchodnou pointou. Umenie skratky nie je pre každého. Bližšie má k ne múdry.

Technicky a filmársky to ujde. Veď peňazí na filmové zhmotnenie má banka dosť, ale z umeleckého a autorského hľadiska, je to úbohé. Mali by vraziť peniaze do kvalitného autorského zázemia, aby si nerobili hanbu, ako tomu je doteraz.

Ohviezdičkujte reklamu a vyjadrite sa v komentároch.
Hlasovali: 0. Priemer: 0

Diskutujte aj neprihlásení